Utmanade

Gossenbarnen jag tidigare berättat om är liksom lånade. Och de lånar mig. Som stödmamma. Eller låtsasmamma som den store säger. Jag är alltså kontrakterad som stödfamilj och har haft dem sen de var pytte. De är lika viktiga för mig som jag är för dem.

Och det är kanske därför jag ser svart ibland.
När nån inte vill fatta deras bästa.

De har fått ett erbjudande av mig. Att erhålla ett tusen kronor var om de genomför ett godisfritt år.
Det är dock inget förbud.

Ändå ringde den store idag därför att någon ville bjuda dem på utflykt upp i Svampen för att käka glass.

Men för helvete!
Hur kan vuxna människor vara så ambitiöst korkade?
Svampen - om man nu måste utflykta precis dit - har både fik och restaurang. Där finns det massor att äta som inte ryms inom godisgenren.

I fem månader och tolv dagar har det gått utmärkt bra. Det har varit födelsedagskalas under tiden och trots att dessa dagar är fria gick det inte ner mer än smakprov av det söta. Antagligen för att de upplevde samma bakrus jag själv gör vid avstamp.

Fem månader och tolv dagar utan snask, läsk, glass, saft, fikabröd och alla snacks utom nötter - en världens prestation för barn - och ändå är en vuxen tvungen att utmana dem!

Det är nästan värt 1100 att gossebarnet bestämde att tacka nej på eget initiativ när jag frågade vad han själv tyckte.


Kommentarer
Postat av: P

Det ÄR värt 1100, jag höjer, kontonr.

2007-07-24 @ 21:32:55
Postat av: Annica

men vilka gulliga ungar!!!

2008-03-14 @ 15:03:34
Postat av: Ligans Talesman

Åh, jag är också kontaktfamilj och det är heeelt underbart. Ska prova glassbollen.

Ser urkul ut. Kram glassomanen

2009-07-07 @ 21:03:16
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: abercrombie

Voi le belle persone di sesso femminile, sai cosa bag per evidenziare il tuo fascino? Non esitate, scegliete borse Longchamp. Sai quante persone longchamp questo marchio e folle. Ognuno ha il grado di donna, non lo perderei. E, pliage Le Longchamp è particolarmente popolare.

2012-05-28 @ 09:59:22
URL: http://www.abercrombienegozio.net/
Postat av: Replica watches Sale

If not, then you can get replica daytona engraved in the shape of your initials.For instance, a Replica watches Sale is worn by someone who plays or likes to play violin.Similarly a replica tag heuer is worn by someone who dreams of winning the same.Browse through our buying replica omega tips to get an insight into buying the right one.Among the most important michael kors buying tips are - always buy only from a reputed store and read thoroughly through the warranty policy.So, replica blancpain are more than just an accessory to enhance your style.Buying replica hublot can often be confusing.

2012-07-14 @ 11:46:18
URL: http://www.replicaukwatches.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0