Jul i Juli




Idag har det serverats julbord på mina breddgrader. 
Bångbro Herrgård har nämligen skinkan, lutfisken och Airam gått lös.
Bland mycket, mycket annat.
En ny kokbok är på G. Med fest på många vis.
Mer finns att läsa Nerikes Allehanda på webben.

Livstecken




Ber att få önska alla mina läsare en riktigt trevlig LCHF-sommar & semester! För egen del tycker jag att sommaren är lika enkel i LCHF-tänk som annars. Kanske tillochmed enklare? Så mycket goda feta röror som kan bjudas till våra feta köttstycken på grillen ;-)

Är (som vanligt numera) inte så flitig skribent här på bloggen som jag egentligen vill, men det kommer alltid nya tider. Ser att Ni svarar varandra ibland och det tilltalar mig. Själv svarar jag gärna på frågor via min mail [email protected]

Må riktigt sommargott allesammans !

Och blir det idétorka nångång går det alltid att sno ihop en sallad på strimlad gravad lax, ägghalvor, salladsgrönt, syltlök och dränka det hela i en senapsdressing med bas av majonäs, senap, ättika eller vinäger och creme fraiche. Hotta gärna upp anrättningen med senapsfrön på toppen.

RSS 2.0