Livstecken

Under februari månad gick jag ner.
Och upp.
Och ner.
Och efter att ha inlett mars med upp, är min vikt nu på väg ner igen.
Det har varit plus minus tre sen i julas.

Vardagarna den gångna veckan har varit strikta.
Och ensidiga.
Det trivs jag med.
Makrill & majonäs till frukost.
Lagom portion av gårdagens kött med aromsmör till lunch.
Husmanskost utan kolhydratinslag till middag.
Punkt slut.

En förvirrad mamma genererar dock tyvärr ubermånga stresshormoner i den här utslitna bloggerskan och såväl kropp som själ tar stryk. Tacksamt är ändå att jag vid 44bast tillsammans med en massa minuskilon ändå äntligen begriper att kexchoklad inte längre löser mina problem. Eller snickers, ostbågar, kanelbullar och potatisgratäng.

Och särskilt inte samtidigt.

Men, sålänge jag inte går upp är jag nöjd.
Och fortsätter försöka bota moderns förvirring med fett och protein.
Jag själv mår ju själv så kanonbra av LCHF.
Egentligen.

Till slut kanske vi båda kan göra det.
Och gå ner tillsammans.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin och positiv blogg du har här! Tack för alla fina recept! Jag blev mycket inspirerad! Det ska bli sååå kul att få prova dina maträtter.
Keep up the spirit!
/sfinxan

2007-03-10 @ 17:54:22
Postat av: Airam

Sfinxan - Tack för vänligheten! Det är såna som Du som inspirerar MIG!

2007-03-11 @ 12:24:46
Postat av: Christian Louboutin Boots



Incredibly inspiring article, Thank you !?!

Postat av: Jimmy Choo Shoes

Sweet write-up.

Postat av: Juicy Couture Handbags

Many thanks for your good publish. I'll take the notes you've written.

Postat av: Coach Factory Store



Yes! I agree what you say!



Postat av: replica hermes

Hermes Handbags

Hermes Birkin

hermes birkin replica

Thank you for a great post.

http://www.hermeshandbagoutlet.com

2012-07-14 @ 09:13:42
URL: http://www.hermeshandbagoutlet.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0